Mitolight.cz - energie pro
každou buňku v těle

Re-design e-shopu Mitolight

spuštění v roce 2024

technické řešení

spolupráce v plném proudu

Ukázka postupu při redesignu e-shopu

Pojďme se podívat na zjednodušený postup, který také ukazuje, že ne vždy je nutné jít hned cestou e-shopového řešení na míru (což bývá většinou nejdražší a nejsložitější cesta), aby jste dokázali dosáhnout svých vizí a cílů. V tomto případě jsme upravili k vlastním potřebám krabicové řešení Shoptet.

Více o tomto tématu jsme probírali v podcastu zde. Doporučuji poslechnout — podcast je plný praktických příkladů a může vám pomoci najít správný směr.

PeckaDesign · UX - má smysl s malým rozpočtem?

O MITO LIGHT®

Společnost MITO LIGHT® je průkopníkem v oblasti terapie červeným světlem 🏮 v České republice a neustále posouvá hranice této inovativní technologie. Jejich špičkové panely jsou navrženy na základě nejnovějších vědeckých studií a klinických testů, aby uživatelům poskytly maximální účinnost, bezpečnost a komfort při používání.

Díky svému nadšení pro inovace se MITO LIGHT® stal lídrem na trhu 🥇 a aktivně utváří budoucnost v této oblasti. S jasnou vizí a globálními ambicemi 🌎 mají nakročeno k tomu, aby jejich produkty pomáhaly lidem po celém světě – a já jsem rád, že mohu být součástí této cesty.

MITO LIGHT® neustále posouvá hranice, abyste z terapie červeným světlem dostali maximum.

Moje role na projektu

Uživatelský výzkum Zjištění reálných obav, potřeb a přání zákazníků.

UX / UI návrh Návrh wireframů klíčových stránek a funkcí e-shopu.

Sestavení týmu Koordinace a spolupráce s jednotlivými specialisty.

Konzultace a doporučení Grafický design, branding, copywriting a dalších.

Projektové řízení Zadávání úkolů, zajištění efektivní komunikace a spuštění projektu.

Technický dozor Dohled na správnou technickou implementaci.

Vstupní analýza a pochopení podnikání

Ptám se. Hodně se ptám a zjišťuji.

Pro zvolení optimálního postupu spolupráce jsem nejprve potřeboval pochopit:

Používám speciální vstupní dotazník, sady otázek a procesů.

Důležitá je pro mě i osobní zkušenost s produktem a procesem objednávky. Kluci z MITO LIGHT® mě náležitě vybavily panelem MITO LIGHT® Biohacker 4.0 a spolupráce mohla začít.

💪 Produkt jsem otestoval na sobě a moje zkušenosti si můžete přečíst v této obsáhlé recenzi:

🏮 MITO LIGHT - osobní zkušenost s účinky terapie červeným světlem

Mitolight reference
Mladý biohacker - nejlepší hračka pro děti

Uživatelský výzkum

Návrh nového e-shopu jsem jako obvykle stavěl na základě dat, nikoliv domněnek. Díky výzkumu získávám data, o která se mohu opřít a dál s nimi pracovat. Nespoléhám se pouze na jeden zdroj. Kombinuji více metod, abych měl relevantní data pro další kroky.

Zvolil jsem následující kombinaci metod výzkumu:

Google Analytics

Základní kvantitativní metoda výzkumu webových stránek, která umožňuje sledování a analýzu dat o návštěvnosti a chování uživatelů na webu 📈.

Telefonický průzkum

Díky telefonickému průzkumu 📲 jsme získali přímou zpětnou vazbu k produktům a webu, jeho použitelnosti a celkovému nákupnímu procesu. Pomohl nám identifikovat klíčové problémy a zároveň odhalit, co zákazníci oceňují.

Díky "osobnímu" kontaktu lze lépe pochopit zákaznické potřeby, očekávání a případné obavy.

Mouse tracking

Mousetracking na webu sleduje pohyb kurzoru uživatelů 🔥, jejich kliknutí a interakce s obsahem, což nám umožňuje detailně analyzovat, jak návštěvníci web používají.

Identifikovali jsme problematická místa, kde uživatelé tápou, neefektivní prvky, které nezaujmou, nebo překážky bránící dokončení nákupu.

Sociologické dotazníky

Díky sociologickým dotazníkům dokážeme v krátké době shromáždit velké množství hodnotných dat o zákaznickém chování a preferencích.

Pro získání zpětné vazby jsme využili kombinaci 📩 e-mailových dotazníků a pop-up formulářů na webu, které umožňují sbírat okamžité reakce přímo od návštěvníků.

Analýza zákaznické podpory

Zaměřuje se na porozumění tomu, s jakými otázkami a problémy se zákazníci nejčastěji obracejí na podporu.

Pomáhá identifikovat nejčastější překážky v nákupním procesu, opakující se dotazy či obavy 🙋🏻. Zkoumá také, kdo je typickým zákazníkem kontaktujícím zákaznickou podporu.

Uživatelské testování

Uživatelské testování je kvalitativní metoda výzkumu, která umožňuje sledovat přímou interakci uživatele s webem a zároveň se ptát na jeho myšlenkové procesy, chování a emoce 🧐.

Tímto způsobem lze efektivně identifikovat slabá místa a přizpůsobit web tak, aby lépe odpovídal potřebám uživatelů. 🚀

Definice problémů a návrhy řešení

Máme data. Co dál? 👀

Interpretací dat existuje X variant, já nejčastěji používám na projektech framework Value Proposition Canvas (VPC), který mi pomáhá propojit potřeby uživatelů s tím, co jim web skutečně nabízí.

UX Analýza e-shopu
Value Proposition Canvas

Nejprve jsem shrnul klíčové obavy, očekávání a cíle zákazníků, které vyplynuly z výzkumu. Navrhl jsem konkrétní úpravy webu a všechny změny jsem následně rozplánoval do konkrétních kroků 🚀.

UX Analýza e-shopu
Vyhodnocení výzkumu a rozplánování dílčích úkolů

Hlavními problémy, se kterými se e-shop potýkal:

Ukázky z realizace

Tento projekt byl náročný jak svým rozsahem, tak individuálními úpravami na míru a pevně stanoveným termínem spuštění 🎄. Navíc jsme pracovali na čtyřech jazykových mutacích 🇨🇿 🇬🇧 🇩🇪 🇪🇺󠁧󠁢󠁥󠁮.

Nejen programátor se zapotil 👨🏻‍💻.

I přes tyto výzvy spolupráce probíhala hladce a v přátelské atmosféře. Abych urychlil celý proces, aktivně jsem se zapojil nejen do návrhu a řízení projektu, ale i do samotné realizace – pomohl jsem např. s kódováním HTML/CSS, tvorbou grafiky nebo implementací obsahu. 🙏

Velký kus práce odvedli i samotný tým MITO LIGHT®, který velmi rychle reagoval a dodával výstupy.

UX Analýza e-shopu
Tvorba prototypu webu pomocí desítek wireframes
Shoptet na míru
Grafické návrhy klíčových stránek
Shoptet na míru
Připomínkování grafického designu ve Figmě
Shoptet na míru
Grafický design jsme ladili dlouho a do posledního detailu
Shoptet na míru
Nikdy mě nenapadlo, že budu dávat nějakému klientovi na web Scotta Adkinse, který MITO LIGHT® sám používá 😀
Shoptet na míru
Projektové řízení ve Freelu

Hodnocení spolupráce klientem

Lukáše jsme oslovili na základě doporučení, když jsme řešili redesign webu. Moc se mi líbil jeho komplexní přístup a široký přesah do všech možných oblastí tvorby webu. Celý proces redesignu probíhal skvěle. Spolupráce byla maximálně transparentní a Lukáš nám vyšel ve všem vstříc. Výsledkem je skvělý web, který předčil naše očekávání. Spolupráci s ním určitě doporučuji všem, kteří chtějí své projekty posunout o krok dál.
Adrien Fajfr
CEO of MITO LIGHT®
www.mitolight.cz

Adresa e-shopu

Co mám za sebou?

15+

let zkušeností
v oblasti e-commerce

100+

dokončených velkých
i malých projektů

100 000+

návštěvníků měsíčně
mých vlastních projektů

Nekonečno

nekonečno
kreativních nápadů

Kontakt

Potřebujete navrhnout nový projekt nebo zlepšit ten stávající?
Pojďme si promluvit o možném řešení.

Lukáš Dubina - e-commerce specialista

Lukáš Dubina

724 146 006 info@lukasdubina.cz
  • Linkedin
  • Twitter
  • Instagram
  • Facebook
IČ: 76165701
DIČ: CZ8403280589 (plátce DPH)