spuštění v roce 2024
technické řešení
spolupráce v plném proudu
Pojďme se podívat na zjednodušený postup, který také ukazuje, že ne vždy je nutné jít hned cestou e-shopového řešení na míru (což bývá většinou nejdražší a nejsložitější cesta), aby jste dokázali dosáhnout svých vizí a cílů. V tomto případě jsme upravili k vlastním potřebám krabicové řešení Shoptet.
Více o tomto tématu jsme probírali v podcastu zde. Doporučuji poslechnout — podcast je plný praktických příkladů a může vám pomoci najít správný směr.
Společnost MITO LIGHT® je průkopníkem v oblasti terapie červeným světlem 🏮 v České republice a neustále posouvá hranice této inovativní technologie. Jejich špičkové panely jsou navrženy na základě nejnovějších vědeckých studií a klinických testů, aby uživatelům poskytly maximální účinnost, bezpečnost a komfort při používání.
Díky svému nadšení pro inovace se MITO LIGHT® stal lídrem na trhu 🥇 a aktivně utváří budoucnost v této oblasti. S jasnou vizí a globálními ambicemi 🌎 mají nakročeno k tomu, aby jejich produkty pomáhaly lidem po celém světě – a já jsem rád, že mohu být součástí této cesty.
Uživatelský výzkum Zjištění reálných obav, potřeb a přání zákazníků.
UX / UI návrh Návrh wireframů klíčových stránek a funkcí e-shopu.
Sestavení týmu Koordinace a spolupráce s jednotlivými specialisty.
Konzultace a doporučení Grafický design, branding, copywriting a dalších.
Projektové řízení Zadávání úkolů, zajištění efektivní komunikace a spuštění projektu.
Technický dozor Dohled na správnou technickou implementaci.
Ptám se. Hodně se ptám a zjišťuji.
Pro zvolení optimálního postupu spolupráce jsem nejprve potřeboval pochopit:
Používám speciální vstupní dotazník, sady otázek a procesů.
Důležitá je pro mě i osobní zkušenost s produktem a procesem objednávky. Kluci z MITO LIGHT® mě náležitě vybavily panelem MITO LIGHT® Biohacker 4.0 a spolupráce mohla začít.
💪 Produkt jsem otestoval na sobě a moje zkušenosti si můžete přečíst v této obsáhlé recenzi:
🏮 MITO LIGHT - osobní zkušenost s účinky terapie červeným světlem
Návrh nového e-shopu jsem jako obvykle stavěl na základě dat, nikoliv domněnek. Díky výzkumu získávám data, o která se mohu opřít a dál s nimi pracovat. Nespoléhám se pouze na jeden zdroj. Kombinuji více metod, abych měl relevantní data pro další kroky.
Zvolil jsem následující kombinaci metod výzkumu:
Základní kvantitativní metoda výzkumu webových stránek, která umožňuje sledování a analýzu dat o návštěvnosti a chování uživatelů na webu 📈.
Díky telefonickému průzkumu 📲 jsme získali přímou zpětnou vazbu k produktům a webu, jeho použitelnosti a celkovému nákupnímu procesu. Pomohl nám identifikovat klíčové problémy a zároveň odhalit, co zákazníci oceňují.
Díky "osobnímu" kontaktu lze lépe pochopit zákaznické potřeby, očekávání a případné obavy.
Mousetracking na webu sleduje pohyb kurzoru uživatelů 🔥, jejich kliknutí a interakce s obsahem, což nám umožňuje detailně analyzovat, jak návštěvníci web používají.
Identifikovali jsme problematická místa, kde uživatelé tápou, neefektivní prvky, které nezaujmou, nebo překážky bránící dokončení nákupu.
Díky sociologickým dotazníkům dokážeme v krátké době shromáždit velké množství hodnotných dat o zákaznickém chování a preferencích.
Pro získání zpětné vazby jsme využili kombinaci 📩 e-mailových dotazníků a pop-up formulářů na webu, které umožňují sbírat okamžité reakce přímo od návštěvníků.
Zaměřuje se na porozumění tomu, s jakými otázkami a problémy se zákazníci nejčastěji obracejí na podporu.
Pomáhá identifikovat nejčastější překážky v nákupním procesu, opakující se dotazy či obavy 🙋🏻. Zkoumá také, kdo je typickým zákazníkem kontaktujícím zákaznickou podporu.
Uživatelské testování je kvalitativní metoda výzkumu, která umožňuje sledovat přímou interakci uživatele s webem a zároveň se ptát na jeho myšlenkové procesy, chování a emoce 🧐.
Tímto způsobem lze efektivně identifikovat slabá místa a přizpůsobit web tak, aby lépe odpovídal potřebám uživatelů. 🚀
Máme data. Co dál? 👀
Interpretací dat existuje X variant, já nejčastěji používám na projektech framework Value Proposition Canvas (VPC), který mi pomáhá propojit potřeby uživatelů s tím, co jim web skutečně nabízí.
Nejprve jsem shrnul klíčové obavy, očekávání a cíle zákazníků, které vyplynuly z výzkumu. Navrhl jsem konkrétní úpravy webu a všechny změny jsem následně rozplánoval do konkrétních kroků 🚀.
Tento projekt byl náročný jak svým rozsahem, tak individuálními úpravami na míru a pevně stanoveným termínem spuštění 🎄. Navíc jsme pracovali na čtyřech jazykových mutacích 🇨🇿 🇬🇧 🇩🇪 🇪🇺.
Nejen programátor se zapotil 👨🏻💻.
I přes tyto výzvy spolupráce probíhala hladce a v přátelské atmosféře. Abych urychlil celý proces, aktivně jsem se zapojil nejen do návrhu a řízení projektu, ale i do samotné realizace – pomohl jsem např. s kódováním HTML/CSS, tvorbou grafiky nebo implementací obsahu. 🙏
Velký kus práce odvedli i samotný tým MITO LIGHT®, který velmi rychle reagoval a dodával výstupy.
Lukáše jsme oslovili na základě doporučení, když jsme řešili redesign webu. Moc se mi líbil jeho komplexní přístup a široký přesah do všech možných oblastí tvorby webu. Celý proces redesignu probíhal skvěle. Spolupráce byla maximálně transparentní a Lukáš nám vyšel ve všem vstříc. Výsledkem je skvělý web, který předčil naše očekávání. Spolupráci s ním určitě doporučuji všem, kteří chtějí své projekty posunout o krok dál.
let zkušeností
v oblasti e-commerce
dokončených velkých
i malých projektů
návštěvníků měsíčně
mých vlastních projektů
nekonečno
kreativních nápadů
Potřebujete navrhnout nový projekt nebo zlepšit ten stávající?
Pojďme si promluvit o možném řešení.